Hírek
2013. Március 21. 14:40, csütörtök |
Bulvár
Forrás: ujasz.hu
Vigyázat, manipulálnak!

Így trükköznek velünk az üzletek.
A válság éveiben különösen megfontolja az ember, mire költi a pénzét, így az üzleteknek, kereskedőknek egyre újabb és újabb trükkökkel kell előállniuk, ha költekezésre akarnak bírni bennünket. Bemutatunk pár trükköt.
Vajon miért vannak az édességek, a csokik, a rágók a kasszánál az üzletekben? Vajon miért találjuk az alapvető élelmiszereket, mint a kenyér és a tej mindig az üzletek hátsó végében?
Ezekre a kérdésekre természetesen már mindenki tudja a választ (természetesen azért, mert sorban állás közben könnyebben elcsábul az ember, pláne, ha gyermek is van vele, és mert kenyeret, tejet úgyis veszünk tehát végiggyalogolunk az üzleten), ugyanakkor a válság (és ezáltal a csökkenő fogyasztás) új trükköket csalt elő a kereskedőkből.
Műrendetlenség
Ahelyett, hogy folyamatosan rendezgetnék a polcokat, visszahelyezve a vásárlók által széttúrt ruhákat, egyes üzletekben azt találták ki, hogy a dolgozók csináljanak „műrendetlenséget", azt a képzetet keltve ezzel, hogy a vevők rohama miatt idő sincs a népszerű termékek rendberakására.
Ez elsősorban a fiatal, tinédzser vásárlóknál működik, akiknek még nem alakult ki a saját ízlésük, és akik a leginkább befolyásolhatók egy-egy termék népszerűsége által – mondta Philip Graves, aki a vásárlók fogyasztási szokásaival foglalkozó szakértő.
Márkaködösítés
Miután az embereknek kevés a pénzük, érthető, hogy fontos az ár-értékarány. Ugyanakkor nagyon sokan vannak, akik nem szeretnék, ha mások látnák, hogy olcsó árukat vásárolnak. Ennek a folyamatnak már több saját márkás termékcsalád is áldozatul esett (például a Tesco gazdaságos termékei), melyeket átneveznek, hogy eltűnjön a hozzájuk tapadt olcsó képzet.
A szupermarketek úgy döntöttek, megpróbálják egyre jobban elmosni a határt az olcsó és a középkategóriás termékeik között.
„Amikor szűkös a keret, akkor a vásárló nem csak a legolcsóbb terméket akarja megvenni, hanem azt is érezni szeretné, hogy a helyes, minőségi döntést hozta meg" – mutatott rá Joseph Staton, a brit GfK fogyasztói trendekkel foglalkozó részlegének igazgatója.
Helyspecifikus ajánlatok
A technikai fejlődésnek is köszönhetően a cégek egyre pontosabban tudják megcélozni potenciális vásárlóikat. Az információkat rengeteg forrásból gyűjtik össze: a pénzügyi tranzakciók adataiból, a közösségi oldalakra feltöltött digitális fényképekből (!), a posztokból, a mobilok GPS-jeleiből és a Google végrehajtott keresésekből, hogy csak egy párat említsünk.
Így aztán egyre több olyan ajánlatot kapunk, melyet mintha csak ránk szabtak volna. A szakemberek szerint a következő lépés az lesz, hogy akkor kapjuk majd az üzenetet, amikor éppen elhaladunk adott üzlet előtt.
Figyelemfelkeltés
Egyre újabb és újabb módszerekkel állnak elő ezen a téren is a cégek, akiknek elemi érdekük, hogy megragadják (és utána meg is tartsák) a vásárlók figyelmét. A kulcsszó a meglepetés és az élménynyújtás – hangsúlyozta Paula Dowie, az Ignite Design nevű cég partnere.
A szakember szerint akkor jó egy üzlet designja, ha kizökkenti a vásárlót, ha valami teljesen váratlant mutat neki, ami ott tartja, amitől a szokásosnál több időt tölt el adott üzletben vagy részlegen.
Erre találták ki a szemkövetéses módszert, amit olyan luxusmárkák kezdtek elsőként alkalmazni, mint a Gucci. Ennek lényege, hogy amikor a vásárló levesz a polcról egy parfümöt például, akkor a mozdulatot érzékelő digitális képernyők abban a pillanatban az adott termékről szóló információkkal, képekkel, stb. kezdik bombázni a vásárlót, így próbálván vásárlásra csábítani.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 14. 07:17, szerda | Bulvár
Cannes - Megkezdődött a 78. cannes-i fesztivál
2025. Május 13. 07:25, kedd | Bulvár
Új kutatóközpont nyílt Karikó Katalin támogatásával a Szegedi Tudományegyetemen
Az antimikrobiális és a gombaellenes terápiák fejlesztését segítő új központ nyílt Karikó Katalin Nobel-díjas biokémikus anyagi és szakmai támogatásával hétfőn a Szegedi Tudományegyetemen (SZTE).
2025. Május 10. 08:59, szombat | Bulvár
XIV. Leó pápa - Erdő Péter: Robert Prevost pápává választása benne volt a levegőben
Robert Prevost bíboros pápává választása benne volt a levegőben, nem nagy a meglepetés, de annál nagyobb az öröm - nyilatkozta Erdő Péter bíboros, prímás, esztergom-budapesti érsek az MTI-nek a pápaválasztás másnapján.
2025. Május 09. 07:24, péntek | Bulvár
Sziget - Megújult programkínálat, látványvilág és új kulturális negyedek az idei fesztiválon
Megújult programkínálattal, látványvilággal és új kulturális negyedekkel várja a közönséget a 31. Sziget fesztivál, amelynek sztárfellépői között lesz ASAP Rocky, Post Malone és Shawn Mendes is