Hírek
2014. December 22. 05:00, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Tévhit, hogy bármilyen árut visszacserélhetünk három napon belül

Akciók, leárazások és utolsó roham az üzletekben az ajándékok beszerzéséért. A fogyasztóvédelmi szakértő arra hívta fel a figyelmet, a legfontosabb, hogy mindig őrizzük meg a vásárláskor kapott nyugtát, hiszen csak ennek ellenében van lehetőség reklamációra a vásárolt termékkel kapcsolatban.
Akciók, hatalmas leárazások, vásárlási láz - az év végéhez közeledve mindenki az ünnepekre készülődik, sokan pedig az ajándékokat az utolsó pillanatokban sietnek beszerezni. Ilyenkor sem árt azonban tisztában lenni néhány alapvető dologgal, hogy az ajándékozás utáni öröm ne váljon ürömmé. A legvégső esetben a békéltető testületekhez fordulhatunk ingyenes segítségért. Mindemellett a legfontosabb, hogy a nyugtát mindig őrizzük meg.
Hibás termék esetén a kereskedőtől kapott nyugtával van lehetőségünk elsősorban az árucikkek javítására vagy kicserélésére, másodsorban vételár-leszállításra vagy a teljes vételár visszatérítésére, magyarázta Mátyás Petra fogyasztóvédelmi szakértő a Krónikában. Hozzátette: jellemző, hogy a kereskedők gyakran utasítják el a fogyasztó igényét pusztán azért, mert a karácsonyi akció miatt az eredeti vételárnál jóval olcsóbban vásárolta meg az adott terméket. A fogyasztók azonban ebben az esetben is érvényesíthetik az igényeiket.
A karácsonyi ajándékok sorában még mindig előkelő helyen szerepelnek a tartós fogyasztási cikkek, például a háztartási gépek, televíziók, laptopok, okostelefonok. Ezeket, amennyiben a vásárlástól számított három munkanapon belül meghibásodnak, a kereskedő köteles kicserélni – de csak minőségi kifogás esetén.
Mátyás Petra arra az általános fogyasztói tévhitre is felhívta a figyelmet, amely szerint bármilyen terméket visszavihetünk három napon belül, és visszakérhetjük a vételárát. Ez a szabály már nem él, a fogyasztók csupán minőségi kifogás esetén léphetnek fel jogaik érvényesítéséért. Ha tehát a megajándékozottnak nem tetszik az általunk vásárolt árucikk, és a termék nem hibás, nem kérhetünk cserét, és nem kérhetjük vissza az üzletben az árát.
Az interneten megrendelt terméket a kiszállítástól számított 14 naptári napon belül mindenféle indoklás nélkül visszaküldhetjük – függetlenül attól, hogy az árucikk hibás-e. A vállalkozásnak pedig még hibátlan termék esetén is kötelessége visszatérítenie a vételárat, amennyiben a termék nem romlandó, vagy nem bontottuk fel a csomagolását.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 11. 09:12, péntek | Belföld
A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári gyárának területén: a 2,3 millió dolláros beruházásból a cégcsoport legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkja jött létre.
2025. Július 11. 09:11, péntek | Belföld
Agrometeorológia: országszerte mérséklődött az aszály, nagy területen meg is szűnt
A hét első felében hullott csapadék nyomán az aszály országszerte mérséklődött, nagy területen meg is szűnt, felfrissült a vegetáció - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2025. Július 11. 09:07, péntek | Belföld
Orbán Viktor: az Audi számunkra szívügy
Az Audi számunkra szívügy - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a német óriásvállalat győri járműgyárának csütörtöki termelésindító ünnepségén.
2025. Július 10. 11:00, csütörtök | Belföld
Kékszalag – Elrajtolt a tókerülő verseny mezőnye Balatonfüredről
Elrajtolt az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj mezőnye Balatonfüredről csütörtökön 9 órakor.