Hírek
2013. Július 10. 05:00, szerda |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Növekedés és átalakulás várható az online álláspiacon

A tavalyi 2,8 milliárd Ft magyarországi összes online álláspiaci árbevételhez képest, melynek több mint 85 százalékát, pontosan 2,46 milliárd Ft-ot az állásportálok adtak, az idei évre 10-15 százalékos növekedést prognosztizál éves online álláspiaci kutatása alapján az eNET.
Az online szegmens többi szereplőjével ellentétben az állásportálok és aggregátorok (gyűjtőoldalak) piacán jelentős visszaesést hozott a világválság: a hirdetések száma jelenleg a 2008-as szint 40 százalékát éri el. A növekedést a piaci helyzet javulása mellett új szolgáltatások bevezetésével tervezik elérni a megkérdezett cégvezetők.
Tavaly 20 ezer aktív hirdetés forgott az állásportálok szempontjából túltelített piacon, ahol a magasan vezető Profession (67%) mellett a CV Online, Monster, Workania és Jobline folytat versenyt. A piacvezető által diktált tempóban folyamatos a fejlesztés, amelynek részeként a jelenleg listázási modellben működő oldalak fokozatosan HR szolgáltatókká alakulnak át.
„Kutatásunk során a piaci szereplőkkel folytatott interjúkból kirajzolódott, hogy hatalmas a fejlődési lehetőség az állásportálok számára. Komplex szolgáltatásokat nyújtó oldalakká kell alakulniuk ahhoz, hogy a főként kis- és középvállalkozások egyre speciálisabb igényeit pontos, gyors kiválasztással szolgálják ki.” – mondta Kis Gergely, az eNET ügyvezetője. - „Ebbe az irányba mutat a kapcsolati hálók és értékelések mentén egymáshoz mérhető jelölteket profil alapján rendező munkavállalói adatbázisok iránti egyre növekvő igény, miközben a hagyományos eszköznek számító állásbörzék hanyatlóban vannak” – tette hozzá.
Nemzetközi szinten a közösségi média is kezd meghatározó szereplővé válni az álláspiacon – jelenleg Magyarországon 300.000 LinkedIn felhasználó van, de a komolyabb lehetőségek még hiányoznak. A csatorna legnagyobb erősségét, a profil központú, értékeléseken és ismertségeken alapuló hálózati felépítést várhatóan a hazai álláskereső és aggregátor oldalak is beépítik a rendszerükbe. A változó internetezési szokásokat jelzi a mobilizáció is, amelynek részeként egyre több a lokális mobiltelefonos keresés.
A nemzetközi trendeket követve itthon is elterjedőben vannak az ATS (Applicant Tracking System) és TMS (Talent Management System) megoldások, amelyek segítségével a kiválasztási folyamatok több ponton is automatizálhatóak és alkalmassá válnak skálázott tehetségmenedzsment rendszer kialakítására. Vállalati részről az employer branding kerül előtérbe, amely segítségével egy állásportál is választ adhat olyan kérdésekre, hogy milyen pluszt tud adni egy munkáltató a dolgozóinak, miért érdemes jelentkezni egy pozícióra.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 29. 07:42, kedd | Belföld
Orbán Viktor: a lehető legkorábbi időponttal kell számolni a jövő évi választások kapcsán
A lehető legkorábbi dátummal kell számolni a jövő évi parlamenti választásokra való felkészülés során - mondta Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke hétfőn a Harcosok órája címmel frissen indult online műsorban.
2025. Július 29. 07:41, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: az amerikai beruházások ellensúlyozzák az Európai Bizottság által okozott károkat
2025. Július 29. 07:37, kedd | Belföld
Ősszel élelmiszer-utalványt kapnak a nyugdíjasok
A kormány kihirdette a nyugdíjasok élelmiszer-utalványát biztosító rendeletet - közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) hétfőn az MTI-vel.
2025. Július 29. 07:31, kedd | Belföld
Kettős fék rendszerrel mérsékelnék az ingatlanárak növekedését az Otthon Start Programban
A kabinet \"kettős fék\" rendszerrel tervezi megelőzni a szeptembertől induló, 3 százalékos hitelkamatot biztosító Otthon Start program ingatlanár-növelő kockázatait