Hírek
2014. Január 13. 20:10, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Milliós bírság jöhet az 5 percen túli hívástartásért
Hétfőtől akár több millióra is bírságolhatják azokat a szolgáltatókat, akik öt percen túl várakoztatják a betelefonáló ügyfeleket. Több százezer állampolgár idegrendszerét kíméljük meg ezzel a szigorítással - vélekedett hétfői, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján Szatmáry Kristóf, a nemzetgazdasági tárca államtitkára.
Szatmáry elmondta: a fogyasztóvédelemről szóló törvény jelentős módosítását tavaly ősszel fogadta el az Országgyűlés, ennek a rendelkezései januártól, illetve részben hétfőtől hatályosak. A módosítás hangsúlyos eleme a kiszolgáltatott fogyasztói rétegek helyzetének javítása - mutatott rá. Emlékeztetett arra is: január 13-tól a közszolgáltatók telefonos ügyfélszolgálatán öt percen belül jelentkeznie kell az ügyintézőnek. Több milliós bírságra számíthatnak azok a szolgáltatók, akik ezt a rendelkezést nem tartják be. 'Több tízezer vagy százezer magyar állampolgár idegrendszerét tudjuk ezzel kímélni' - fogalmazott az államtitkár. Kiemelte, hogy a módosítás legjelentősebb része az állami fogyasztóvédelmi intézményrendszer megteremtését szolgálta.
Január 13-tól a fogyasztóvédelmi hatóságon belül rezsipontokat állított fel megyei szinten, a számlákról a lakosság így több információhoz juthat. Az új szabályozás szerint a fogyasztóvédelmi hatóság már az első esetben bírságot szab ki, ha például idősekkel vagy fogyatékossággal élőkkel szemben jogsértést tapasztal - mutatott rá Szatmáry.
Közlése szerint a törvénymódosításnak az a része, amely február elsejétől fogyasztóvédelmi referens alkalmazását írja elő, a legnagyobb kereskedelmi egységeket, a tárca számításai szerint 100-nál kevesebb céget érint, akik nem a kkv-törvény hatálya alá tartoznak. Az ilyen cégeknél keletkezik a legtöbb fogyasztóvédelmi probléma, így fontos a hatóságokkal egy közvetlen kapcsolattartó megléte - jegyezte meg.
A kormány a véghezvitt intézkedésekkel a magyar állampolgárok fogyasztói tudatosságát próbálta erősíteni, hogy ne legyenek kiszolgáltatott helyzetben a nagy szolgáltatókkal szemben. A fogyasztóvédelmi politika eredményességének és a fogyasztói tudatosság fejlődésének legfőbb bizonyítéka, hogy Magyarországon egyre többen fordulnak a békéltető testületekhez - jelentette ki Szatmáry Kristóf.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 19. 07:33, péntek | Belföld
A NAV közzétette az ünnepek alatti ügyfélfogadás időpontját
2025. December 19. 07:28, péntek | Belföld
Nagy István szerint felháborító, hogy Brüsszel a gazdák pénzét elvenné
Felháborító, hogy Brüsszel a gazdák pénzét elvenné, és azt Ukrajnának adná, emellett az élelmezésbiztonságot is veszélyeztetné - mondta Nagy István agrárminiszter a Facebookra feltöltött csütörtöki videóüzenetében.
2025. December 19. 07:27, péntek | Belföld
Orbán Viktor: az orosz vagyon felhasználását sikerült megakadályozni
A befagyasztott orosz vagyon felhasználása Ukrajna céljaira hadüzenetként értelmezhető, azonnal belerántott volna bennünket egy háborúba, ettől sikerült megóvni magunkat, ez egy nagyszerű siker