Városlista
2025. december 20, szombat - Teofil

Hírek

2014. Január 13. 20:10, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Milliós bírság jöhet az 5 percen túli hívástartásért

Milliós bírság jöhet az 5 percen túli hívástartásért

Hétfőtől akár több millióra is bírságolhatják azokat a szolgáltatókat, akik öt percen túl várakoztatják a betelefonáló ügyfeleket. Több százezer állampolgár idegrendszerét kíméljük meg ezzel a szigorítással - vélekedett hétfői, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján Szatmáry Kristóf, a nemzetgazdasági tárca államtitkára.

Szatmáry elmondta: a fogyasztóvédelemről szóló törvény jelentős módosítását tavaly ősszel fogadta el az Országgyűlés, ennek a rendelkezései januártól, illetve részben hétfőtől hatályosak. A módosítás hangsúlyos eleme a kiszolgáltatott fogyasztói rétegek helyzetének javítása - mutatott rá. Emlékeztetett arra is: január 13-tól a közszolgáltatók telefonos ügyfélszolgálatán öt percen belül jelentkeznie kell az ügyintézőnek. Több milliós bírságra számíthatnak azok a szolgáltatók, akik ezt a rendelkezést nem tartják be. 'Több tízezer vagy százezer magyar állampolgár idegrendszerét tudjuk ezzel kímélni' - fogalmazott az államtitkár. Kiemelte, hogy a módosítás legjelentősebb része az állami fogyasztóvédelmi intézményrendszer megteremtését szolgálta.

Január 13-tól a fogyasztóvédelmi hatóságon belül rezsipontokat állított fel megyei szinten, a számlákról a lakosság így több információhoz juthat. Az új szabályozás szerint a fogyasztóvédelmi hatóság már az első esetben bírságot szab ki, ha például idősekkel vagy fogyatékossággal élőkkel szemben jogsértést tapasztal - mutatott rá Szatmáry.

Közlése szerint a törvénymódosításnak az a része, amely február elsejétől fogyasztóvédelmi referens alkalmazását írja elő, a legnagyobb kereskedelmi egységeket, a tárca számításai szerint 100-nál kevesebb céget érint, akik nem a kkv-törvény hatálya alá tartoznak. Az ilyen cégeknél keletkezik a legtöbb fogyasztóvédelmi probléma, így fontos a hatóságokkal egy közvetlen kapcsolattartó megléte - jegyezte meg.

A kormány a véghezvitt intézkedésekkel a magyar állampolgárok fogyasztói tudatosságát próbálta erősíteni, hogy ne legyenek kiszolgáltatott helyzetben a nagy szolgáltatókkal szemben. A fogyasztóvédelmi politika eredményességének és a fogyasztói tudatosság fejlődésének legfőbb bizonyítéka, hogy Magyarországon egyre többen fordulnak a békéltető testületekhez - jelentette ki Szatmáry Kristóf.

Ezek érdekelhetnek még

2025. December 19. 07:33, péntek | Belföld

A NAV közzétette az ünnepek alatti ügyfélfogadás időpontját

2025. December 19. 07:28, péntek | Belföld

Nagy István szerint felháborító, hogy Brüsszel a gazdák pénzét elvenné

Felháborító, hogy Brüsszel a gazdák pénzét elvenné, és azt Ukrajnának adná, emellett az élelmezésbiztonságot is veszélyeztetné - mondta Nagy István agrárminiszter a Facebookra feltöltött csütörtöki videóüzenetében.

2025. December 19. 07:27, péntek | Belföld

Orbán Viktor: az orosz vagyon felhasználását sikerült megakadályozni

A befagyasztott orosz vagyon felhasználása Ukrajna céljaira hadüzenetként értelmezhető, azonnal belerántott volna bennünket egy háborúba, ettől sikerült megóvni magunkat, ez egy nagyszerű siker