Városlista
2025. június 20, péntek - Rafael

Hírek

2014. Március 19. 05:00, szerda | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Még mindig nem tetszik az e-útdíj a fuvarozóknak

Még mindig nem tetszik az e-útdíj a fuvarozóknak

A héten egyeztetnek az e-útdíj bevezetésének tapasztalatairól az érintettek (a hatóság, az útdíjszedésért felelős társaság, az érdekképviseletek vezetői) a fejlesztési tárca államtitkárával - írja a Napi Gazdaság. A fuvarozók szeretnék a járművek környezetvédelmi besorolásának felülvizsgálatát elérni.

Jelenleg ugyanis e téren az Euro II-es motorral felszerelt járművek képviselik az alapnormát, s ettől plusz-mínusz eltérés lehet, ami a díjtételekben is megmutatkozik. A jelenlegi szabályozás szerint azonban az Euro III, IV, V és az Euro VI-ba sorolt járművek egy kategóriába tartoznak. Ezen szeretnének tehát változtatni a fuvarozók. Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke ennek kapcsán azt mondta a Napi Gazdaságnak, hogy az Európai Unió nagyobb differenciálásra ad lehetőséget.

A fuvarozók az e-útdíj bírságolási gyakorlatát bizonyos esetekben igazságtalanak tartják. Karmos azt mondta, hogy ennek során különbséget kell tenni, hogy valaki szándékosan nem vásárol útdíjjogosultságot, illetve tévedésből vagy feledékenységből nem vált jegyet. Mindezeken túl a rendszer további finomhangolását is szorgalmazzák.

A versenyképességüket javító korábbi javaslataikat is napirenden tartják – hangsúlyozta Karmos. Azt szeretnék, ha a külföldön fizetett útdíj 7,5 százalékát is levonhatnák az iparűzési adóból. A fuvarozók azt is el akarják érni, hogy az állam támogassa a tehergépjármű-vezetők képzését. Ma 680−750 ezer forintba is belekerül, mire rábízhatnak egy sofőrre egy 40 milliós járművet, amelyen 25 millió forint értékű rakományt szállítanak. Azért is indokolt a gépjárművezető-utánpótlás problémájának megoldása, mert hiány van a szakemberekből, miközben a nyugat-európai piacról egyre nagyobb a csábítás – tette hozzá Karmos. A fuvarozók versenyképességének javítása érdekében azt is javasolják, hogy mérsékeljék az elmúlt időszakban már jelentősen csökkentett vagyonátruházási illetéket. Ez ugyanis, szinte egyedüliként, nem költségszinten valósul meg (jelenleg a tehergépkocsik átíratásáért 90 ezer forintot kell fizetni).

Ezek érdekelhetnek még

2025. Június 20. 07:35, péntek | Belföld

Agrometeorológia: egyre súlyosabb a mezőgazdasági aszály

Egyre súlyosabb a mezőgazdasági aszály az országban és a következő 8-10 napban sem várható számottevő csapadék; egyre inkább felsejlik a 2022-es történelmi aszály rémképe

2025. Június 20. 07:33, péntek | Belföld

Nyár közepéig 131 új Credobus érkezik a MÁV Személyszállítási Zrt.-hez

Nyár közepéig 131 darab új Credobus-t ad át a MÁV Személyszállítási Zrt.-nek a Kravtex-Kühne csoport. Az első járművek már forgalomba álltak a Balaton térségében

2025. Június 20. 07:32, péntek | Belföld

NGM: hat helyet javított Magyarország az IMD nemzetközi versenyképességi ranglistáján

Magyarország hat helyet előrelépve a 48. lett a svájci IMD intézet legfrissebb nemzetközi versenyképességi ranglistáján.