Hírek
2012. Június 25. 09:27, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Lassan halad a Volán társaságok regionális átalakítása

Az év végén lejár a vidéki városokban az autóbuszos közlekedést fenntartó vállalatok közszolgáltatási szerződése.
Az új pályázatokat még a nyáron meg kellene hirdetni ahhoz, hogy az új feltételek szerint kezdődjön meg – esetenként folytatódjon – a vállalatok működése – írja a Magyar Hírlap.
Mint arra számítani lehetett, a Volán társaságok regionális szintű átalakítása nem megy zökkenőmentesen, a lap értesülései szerint előkerül egy B terv is. A közlekedési kormányzat eredetileg azzal számolt, hogy 23 vidéki központú Volán vállalatból – a fővárosi székhelyű Volánbusz kivételével – öt vagy hat regionális társaság alakul. Ilyenformán a kormányzat elvárásai szerint egyszerűbb és olcsóbb lenne a működés, kevesebb központ maradna, mint eddig. A megyék ugyanakkor nem szívesen adnák fel eddigi önállóságukat az autóbuszos közösségi közlekedésben, s ez kissé átírhatja a terveket. Így megalakulnának az új központok, és ezek irányítása alá kerülnének kvázi leányvállalatként a jelenlegi megyei Volán társaságok. Az észak-magyarországi régióban például a jelenleg is legnagyobb Borsod Volán lenne a központ, ide kerülne az irányítói apparátus, de megmaradnának a megyei autóbuszos cégek is.
Ami viszont mindenképpen időszerű lenne, az a közszolgáltatási szerződések meghosszabbítása. A helyi szintű autóbuszos közlekedésben, ami mintegy száz vidéki város közszolgáltatását jelenti, az év végén lejárnak ugyanis a megállapodások. Ez pedig azt feltételezi, hogy júliusban, de legkésőbb augusztusban meg kellene hirdetni a pályázatokat ahhoz, hogy az új – vagy éppen a régi – szolgáltatók meg tudják kezdeni a működést. Maga a pályázat lebonyolítása is időigényes lehet – számításba kell venni azt is, hogy a vesztes megtámadja a pályázatot –, másrészt viszont autóbuszokat is be kellene szerezniük az új szolgáltatóknak. Abban az esetben, ha jelenleg működő cég nyerne meg közszolgáltatói pályázatot, még egy ideig maradhatna a járműpark. Figyelembe véve azonban, hogy a vidéki városok többségében az autóbuszpark nem éppen a legfiatalabb, mindenképpen új beszerzésekre is szükség lenne. A közszolgáltatási szerződéseket tíz évre köthetnék meg az önkormányzatok. Ezek a szerződések viszont érvényben maradnának az autóbuszos közösségi közlekedési piac megnyitásakor, amelynek időpontját az Európai Unió 2016. január 1-jében határozta meg. Ez némi védettséget jelent a hazai autóbusz-vállalatoknak.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 16. 09:10, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: százmilliárd forintos budapesti beruházást jelentett be a BYD
Mintegy százmilliárd forint értékű beruházást jelentett be a BYD kínai autógyártó, amelynek keretében a cég a magyar fővárosba telepíti az európai vállalati és fejlesztési központját
2025. Május 16. 09:08, péntek | Belföld
Czomba Sándor: elérhető a 85 százalékos foglalkoztatási arány
Magyarország elérheti a 85 százalékos foglalkoztatási arányt 2030-ra - mondta Czomba Sándor csütörtökön Budapesten, a WHC Csoport és az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány konferenciáján.
2025. Május 16. 09:04, péntek | Belföld
Orbán Viktor: a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani
A BYD gyárral kötött mostani megállapodás azt jelenti, hogy a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani
2025. Május 15. 07:11, csütörtök | Belföld
Közös éleslövészetet tartanak a Magyar Honvédség területvédelmi ezredeinek katonái és az Ohiói Nemzeti Gárda Bakonykútiban
Közös éleslövészetet tartanak a Magyar Honvédség négy területvédelmi ezredének kijelölt tartalékos katonái és az Ohiói Nemzeti Gárda a Fejér vármegyei Bakonykútiban található lőtéren, a gyakorlat a Valiant Panther 2025 nevet viseli