Városlista
2025. július 7, hétfő - Appolónia

Hírek

2013. November 06. 14:33, szerda | Külföld
Forrás: MNO

Kiverte a biztosítékot a vevő-arcleolvasó

Kiverte a biztosítékot a vevő-arcleolvasó

Adatvédelmi aggályokat vetnek fel az egyik brit kereskedelmi lánc arcleolvasói, amelyeket benzinkútjainak pénztáraihoz tervez telepíteni, hogy felmérje vásárlói korát és nemét, majd ennek alapján „testre szabott” reklámfilmeket mutasson nekik.

Az egyik kereskedelmi lánc tervének hétfői bejelentése felkeltette az adatvédelmi szakemberek érdeklődését is. Az áruházlánc szóvivője kedden hangsúlyozta, a technológia csak a vevők nemét és korát azonosítja, az egyes személyeket nem ismeri fel.

A Big Brother Watch nevű brit adatvédelmi szervezet azonban honlapján arra hívta fel a figyelmet, hogy a szkennerek bármikor továbbfejleszthetők, ezért fontos lenne még idejében közbelépni, különben egyenes lehet az út a tömeges megfigyeléshez.

Arcfelismerő és a személyre szabott reklám

A The Grocer című kiskereskedelmi magazin hétfői száma tudósított az áruházlánc tervéről, az „okoskamerák” bevezetéséről. A készülékek a kasszánál sorban állók nemét és korát fogják felismerni, hogy az épp jelen lévőknek szóló reklámokat játszhassák le az áruházlánc 450 benzinkútjánál.

Az Amscreen által előállított technika azt is rögzíti, melyik napszakban kell egy adott terméket hirdetni, a kávé iránt például reggelenként nagyobb a kereslet.

Az Amscreen vezetője, Simon Sugar a magazinnak elmondta, hogy a lehető legtöbb szupermarketben tervezik bevezeti az okoskamerákat, „ez pedig megváltoztatja a brit kiskereskedelmet”.

Az áruházlánc hangsúlyozta, a technika korántsem új, és más kereskedők már alkalmazzák. Nem lesz semmiféle arcfelismerés, és az egyes személyeket semmilyen formában nem lehet azonosítani – magyarázta a kereskedőcég egyik szóvivője kedden.

Tudják majd, ki melyik boltba jár

Az egyik kereskedelmi lánc benzinkutas üzletágának vezetője elmondta, a leolvasók nem készítenek fényképet és nem tárolnak személyes adatokat sem. Hozzátette, vevőik számára különösen hasznos lehet, ha hely és idő szerint „testre szabhatják” a nekik közvetített hirdetéseket.

A Big Brother Watch igazgatója, Nick Pickles szerint a terv két alapvető problémát vet fel. „Az első kérdés, hogy valóban növelni kívánjuk-e a megfigyelés mértékét, melynek ma is ki vagyunk téve, hogy ezzel néhány cég még több reklámot tudjon eladni. A második: a technika nem marad változatlan, és nem mindig fogják így használni” – hangoztatta a szakember.

Arra is figyelmeztetett, hogy szerinte hosszabb távon személyek azonosításáról van szó. Egy napon a kereskedők így pontosan tudnák követni, ki milyen boltba jár. A már létező térfigyelő kamerák tömegét lehetne erre a célra egyszerűen átalakítani.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 07. 12:00, hétfő | Külföld

Az Egyesült Államok augusztus 1-jén bevezeti az áprilisban bejelentett vámokat azon országok és partnerek esetében, amelyekkel addig nem

Az Egyesült Államok augusztus 1-jén bevezeti az áprilisban bejelentett vámokat azon országok és partnerek esetében, amelyekkel addig nem jön létre kereskedelmi megállapodás-közölte vasárnap Scott Bessent pénzügyminiszter

2025. Július 06. 20:00, vasárnap | Külföld

A szlovének több mint fele Horvátországban nyaralna az idén

A szlovének 71 százaléka tervez nyaralást az idén, és a válaszadók több mint fele Horvátországban üdülne - derült ki a Mediana közvélemény-kutató felmérésének vasárnap nyilvánosságra hozott eredményéből

2025. Július 06. 15:00, vasárnap | Külföld

Kína dömpingellenes intézkedéseket vezet be az unióból importált borpárlatokra

A kínai kereskedelmi minisztérium pénteken dömpingellenes intézkedéseket jelentett be az Európai Unióból származó borpárlatokra, mindezt az Európai Bizottsággal zajló kereskedelmi vita közepette.

2025. Július 04. 21:48, péntek | Külföld

Áram nélkül maradt pénteken délelőtt Csehország jelentős része

Áram nélkül maradt péntek délelőtt és kora délután Csehország jelentős része - közölte az országos villamos hálózatot felügyelő vállalat (CEPS).