Hírek
2015. Április 07. 05:00, kedd |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Javult az ügyfélkiszolgálás színvonala Magyarországon

Enyhén javult az ügyfélkiszolgálás színvonala Magyarországon a ClientFirst Consulting Kft. próbavásárlásos vizsgálata szerint - tájékoztatta a cég az MTI-t. A svéd Better Business World Wide próbavásárlásokkal foglalkozó cég koordinálta tizenegyedik vevőkiszolgálási felmérés során 69 országban, átlagosan 10 ezer próbavásárlást végeztek, az eredmények több mint 1,7 millió válasz értékelésével készültek.
Magyarországon a korábbival azonos arányban, a vizsgált esetek 93 százalékában köszöntötték a vevőket az üzletekben, 51 százalékban történt kapcsolt értékesítésre vonatkozó ajánlás, ami 1 százalékkal jobb eredmény a korábbi évhez képest. Jelentősen javult viszont azon kereskedők aránya, akik mosolyogva szolgálják ki a vevőket, 81 százalékra, a korábbi 79-ről.
Világszinten összességében a vásárlók 80 százalékára mosolygott az eladó, 87 százalékukat üdvözölték, de csupán 52 százalék kapott javaslatot egyéb termék vagy szolgáltatás vásárlására - olvasható az összesítésben.
Magyarország 2008 óta vesz részt a felmérésben, változó mutatószámokkal, úgy tűnik, végre sikerült javulást elérni, a világátlaghoz viszonyítva - idézi a közlemény Mózes Istvánt, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezetőjét. Hozzátette: idén először a pénzügyi szektorban az üdvözlés tekintetében Magyarország az élvonal közelében végzett 99 százalékkal.
Az idén a mosoly tekintetében Írország lett az első, ahol az eladók 97 százaléka mosolyog munka közben. A második helyen megosztva Görögország és Puerto Rico végzett 93-93 százalékkal.
Világszerte átlagosan a legtöbbet az egészségmegőrző és szépségápolási (health & beauty) szektorban mosolyognak, ezen a területen 93 százalékos volt az arány. A legrosszabb eredményt 48 százalékkal a közlekedésben dolgozó kiszolgálók érték el.
Az üdvözlést tekintve a lista élére tizenegy dél-amerikai ország került, közülük több, például Costa Rica, Paraguay és Venezuela, 100 százalékos eredményt ért el.
A kapcsolt értékesítés mindig alacsonyabb eredményeket hozott, mint az üdvözlés vagy a mosoly, leggyakrabban, 63 százalékban a vendéglátóiparban ajánl kapcsolódó terméket a szolgáltató, a legrosszabb arányt pedig a szabadidő szektorban mérték.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 24. 07:28, csütörtök | Belföld
Kiesett autókerék okozott többszáz négyzetméteres tüzet
Kiesett autókerék okozott balesetet és háromszáz négyzetméteren tüzet a 42-es főút Berettyóújfalu és Földes közötti szakaszán, az utat teljes szélességében lezárták - közölte a katasztrófavédelem honlapján szerda délután.
2025. Július 24. 07:27, csütörtök | Belföld
Csütörtöktől a legmagasabb fokozatú hőségriasztás lép életbe
Csütörtöktől harmadfokúra emelte és szombat éjfélig meghosszabbította a jelenlegi másodfokú hőségriasztást az ország egész területére az országos tisztifőorvos.
2025. Július 23. 07:30, szerda | Belföld
Ma este hirdetik ki a felsőoktatási ponthatárokat
Szerdán este hirdetik ki a felsőoktatási ponthatárokat - mondta el Varga-Bajusz Veronika felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkár a Kossuth rádió műsorában kedden.
2025. Július 22. 07:35, kedd | Belföld
Felújítás miatt négy hétre bezár a Keleti pályaudvar
Felújítás miatt augusztus 25-től négy hétre bezár a Keleti pályaudvar - közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon hétfőn közzétett videóban.