Hírek
2013. Május 05. 05:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: mno.hu
Az EU 2017-re 3 liter alatti fogyasztást követel
Az Európai Unió az utóbbi években alaposan megregulázta az autóipart, s az Euro-normáknak hála pozitív hozományként tisztább és takarékosabb autókat ontanak a gyárak. A káros anyagok mértékének jelentős csökkentésére az Euro VI-on túl már nincs reális alap, azonban a fogyasztás mérséklése továbbra is motiváló erő lehet.
Az unió jelen pillanatban hosszú távú terveket sző, nevezetesen 2025-re szabnának meg egy vegyes fogyasztási értéket, amit addig minden gyártónak teljesítenie kell. Az említett időpontra szóló étvágy pedig 2,7 litert jelent, azaz a fejlesztőknek alaposan bele kell húzniuk, s ismét jól jön a trükkök tárháza, ahonnan KERS vagy hibrid technológia, esetleg egyéb fondorlatos ötletek származnak.
Ezzel egyetemben a képviselők 2017-re új mérési szisztémát, az úgynevezett World Light Duty Test Procedure (amolyan kis terhelésű világciklus) mérési eljárás bevezetését is szorgalmazzák.A WLTP-t az ENSZ segítségével állítják össze, jobban rávilágítva a tipikus autóhasználati jellegekre, s a sokat kritizált élő eljárással ellentétben nem laboratóriumi körülmények között folytatnák le a mérést, hanem közúton.
Mindez persze szép és jó, azonban a jelenlegi rendszerben a laboratóriumi körülmények pontosan arra voltak kifejezetten alkalmasak, hogy minden egyes modellt ugyanazon körülmények között mértek le, ami az új közúti méréssel már nem valósulhatna meg, hiszen az uralkodó szél, a páratartalom, az aszfalt minősége és még ezer apróság jelent változót a képletben, s akkor a forgalom sűrűségének nehéz reprodukálhatóságáról nem is beszéltünk.Jelenleg az EU-ban 130 g/km kibocsátási átlagot kell produkálniuk a gyártóknak, ám a jövőre nézve ebben a szituációban is változás lesz, 2020-ra ennek az értéknek már csupán 95 g/km-t szabad elérnie. Csupán az ezer autó alatti éves mennyiséget produkálók mentesülnek a szabályok alól.
Az új regulák összességében arra mindenképpen jók lesznek, hogy a gyártókat ösztönözzék új technológiák, megoldások kipróbálására, hogy végül a mérnöki munka szép hozományaként egy évtized múlva 3 liter alatti fogyasztással autókázhassunk, kicsit gondtalanabbul. Ennek eredményeképpen eddig drágának és bonyolultnak gondolt rendszereket fejleszthetnek, egyszerűsíthetnek a fejlesztők, hogy elérhető árú modellekbe is kerüljenek, de elsőre azért a gyártóknak is nagy fejtörést okoz a jelentős szigor.

A fejlődést szigorítással is kényszerítik
Fotó: Autó Pult
Mindemellett az is érdekes kérdés, hogy az olajlobbi érdekeit mennyire sértik az alacsonyabb fogyasztást szorgalmazó szabályok, azonban ezek a mozgatóerők addig biztonságban vannak, amíg a belsőégésű motorok el nem tűnnek a föld színéről.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 18. 07:37, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: újabb beruházásokat hajt végre Magyarországon az amerikai Scrub Daddy és Formlabs
2025. December 18. 07:35, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor háború miatti baloldali megszorításokról beszélt
A magyarok nem akarják, hogy a háború miatt növekedjenek a terheik és elutasítják a baloldali megszorításokat - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a Facebook-oldalára szerdán feltöltött videóban.
2025. December 17. 07:48, szerda | Belföld
DPD Hungary: kézbesítési késések alakultak ki a nagy csomagforgalom miatt egyes budapesti és főváros környéki területeken
2025. December 17. 07:45, szerda | Belföld
Varga Mihály szerint csak 2027 második felére érhető el fenntartható módon az inflációs cél
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) inflációs célja 2027 második felében érhető el fenntartható módon, de a szeptemberi előrejelzéshez képest az idén és jövőre is alacsonyabb lehet az infláció